BLOG AMMBOI BERMASALAH LAGI | INI MESTI KERJA 'DIORANG' ? - AMMBOI.COM

TERKINI

Post Top Ad

Your Ad Spot

09 June 2011

BLOG AMMBOI BERMASALAH LAGI | INI MESTI KERJA 'DIORANG' ?

Salam 1Malaysia Semua. Bersua lagi kita yer. Terlebih dahulu ammboi nak memohon maaf buat beberapa rakan blogger yang ammboi gagal balas jejak sesi siang hari ni. Malam hari ammboi boleh balas jejak kat rumah. Cuma time opis hour ni blog ammboi macam bermasalah sikit. Mungkin, bahagian berkenaan dah tahu pasal blog ammboi ni dan telah menge'ban' blog ammboi ni. Hihi...Tapi blog si Teror (suspek utama) dan C2U (suspek kedua) boleh bukak pulak.


Kenapa blog diorang boleh bukak sedangkan kami dalam satu bumbum yang sama? Konfius nih. Antara blog yang ammboi tak boleh bukak adalah Kak Mimi (Rafinamimi.com), Krole (Krolezone.com) dan Arya Putra (Myhackersarehere.com). Hairan jugak ammboi. Lepas buat beberapa analisa ammboi yakini ada beberapa sebab yang munasabah kenapa blog ammboi tak boleh diakses dipejabat. Antaranya ialah :



KEMUNGKINAN YANG MENJADI SEBAB BLOG AMMBOI BERMASALAH

Admin bahagian IT dah tahu pasal kewujudan blog sengkek ni dan diorang dah mula menyampah dengan pergerakkan blog ammboi ni. Diorang juga mungkin jeles dengan ammboi yang dapat BE dari Nuffnang ni, sebab kes ni berlaku sejak ammboi dapat BE tu la.

Blog ammboi ni telah diserang Malware yang sukar dikesan lagi. Berikutan beberapa hari atau minggu yang lepas blog ammboi telah mendapat beberapa aduan berkenaan kelembaban blog ammboi ni. Ammboi pun tak pasti lagi punca sebenar. Mungkin diorang jugak jeles dengan ammboi yang telah mendapat BE baru daripada pihak Nuffnang nih..

Server domain @ blogspot bermasalah. Kenapa ammboi sabitkan dengan perkara ni? Ini adalah kerana, didapati blog yang berdomainkan dot com tetapi berhostingkan blogspot jer yang bermasalah. Setau ammboi la. Ammboi pun tak pasti blog mana lagi yang terlibat. Tetapi.....ada tetapinya ni. Kes seperti ini cuma berlaku di OPIS SAHAJA! Kat rumah ammboi boleh bw dan akses blog macam biasa...heran kan....?

Kepada sesiapa yang pakar, diminta menghulurkan bantuan pendapat anda kepada ammboi. Pening dah nih. Tulung yer. Yang tak pakar? Silalah cuba jugak yer... Mekasih kerana sudi baca entry sengkek sampai ketahap penghabisan ni. Jasamu Dikenang!

5 comments:

Arya Putra said...

meluat betul hac kalau ICT Admin buat kerja macam tu..
khas untuk amm, jom tengok entry Hac kat bawah ni ya:


Cara Melayari Laman Web Yang Disekat


kalau blog Hac tak bleh bukak, kena cari solution dulu la untuk baca entry ni..

Firdaus Life said...

hehe sabo je la amboi.. dugaan dalam blogging tu :D

Ringgo said...

tenet pon tak bleh masuk camna nak tgk blog .. adushhhh .. 2, 3 hari terok dah ni ..

puanbee said...

Tapi memang berat pun blog ammboi .. kalau pakai domain cer try tanya di pihak domain kot depa booleh scan apa masaalahnya

mama aini said...

ammboi sampai skrg blog yg mama follow pun ada yg tak blh masuk.comp.mama warning beritahu blog tu ada malware..mama pun tak tahu nak buat apa..hu..hu..dia selalu jerit kat s/box mama!!!..sian dia.camner nak beritahu ek..

Post Top Ad

Your Ad Spot